Voor leden: veelgestelde vragen

Dit is een overzicht van veelgestelde vragen en antwoorden. Staat jouw vraag er niet tussen? Bel dan de KNHS Servicedesk op 0577-408300 of neem contact op via het contactformulier.

  • Lidmaatschap van de KNHS

    • Wat is mijn KNHS-relatienummer?

      Als lid van de KNHS heb je een persoonlijk KNHS-relatienummer. Je KNHS-relatienummer staat: 

      - Op je startpas;
      - Op het KNHS Ruiterbewijs en/of KNHS Menbewijs;
      - Op het adresetiket van Paard&Sport;
      - Op de factuur van het KNHS lidmaatschap;
      - Via de optie 'Mijn gegevens' in MijnKNHS.

      Heb je een FNRS Ruiterpaspoort, een Ruiterbewijs of een Menbewijs? Dan ben je automatisch ook lid van de KNHS. 

      Is het nummer in mijn FNRS Ruiterpaspoort hetzelfde als het KNHS-relatienummer?
      Nee. Heb je een FNRS Ruiterpaspoort en wil je weten wat je KNHS-relatienummer is? Maak dan een gratis account aan op Mijn KNHS. Je KNHS-relatienummer staat dan onder 'Mijn gegevens'. 

       

    • Adreswijziging doorgeven

      Ben je verhuisd? Je kunt je adres 24 uur per dag aanpassen in MijnKNHS.nl of via e-mail doorgeven aan servicedesk@knhs.nl. 

    • Ik heb een FNRS ruiterpaspoort, een menbewijs of een koetsiersbewijs. Ben ik dan lid van de KNHS?

      Ja, je bent automatisch lid van de KNHS:

      • via het ruiterpaspoort als je bij een FNRS-ruitersportcentrum rijdt;
      • via het KNHS Ruiterbewijs of KNHS Menbewijs (voorheen Koetsiersbewijs);
      • als je een startpas van de KNHS hebt.
    • Wat houdt de verzekering in die ik krijg mij mijn KNHS-lidmaatschap?

      Als KNHS-lid heb je een collectieve ongevallenverzekering, een aanvullende verzekering op je particuliere aansprakelijkheidsverzekering én een collectieve rechtsbijstandverzekering tijdens het beoefenen van de paardensport. Lees hier meer over de verzekeringen.

    • Hoe zeg ik mijn KNHS-lidmaatschap op?

      Er zijn verschillende soorten lidmaatschappen. Kies de situatie die op jou van toepassing is:

      • Ik ben lid van een rijvereniging of ponyclub en wil dit opzeggen
        Wil je het lidmaatschap van je vereniging of ponyclub opzeggen, dan kan dat uitsluitend via je vereniging. Jouw vereniging meld je dan meteen af als KNHS-lid. Dit moeten zij voor 1 december doen, om verlenging voor het volgende jaar te voorkomen. Wil je geen lid meer zijn van een vereniging maar wel lid blijven van de KNHS, dan kan dat voor €20,60 per jaar. Dat heet een persoonlijk lidmaatschap. Als lid van de KNHS profiteer je van het ledenvoordeel, de verzekeringen, krijg je Paard&Sport 4x per jaar toegestuurd, krijg je korting op deelname aan Enjoy the Ride ritten én mag je zonder startpas meedoen aan Impulswedstrijden. Neem contact op met de Servicedesk om dit te regelen.  
         
      • Ik wil per direct overstappen naar een andere vereniging
        Wil je overstappen naar een andere vereniging en lid blijven van de KNHS, dan kun je gebruik maken van de online overstapservice
      • Ik heb een persoonlijk lidmaatschap van de KNHS en wil dit opzeggen
        Ben je individueel lid van de KNHS (ook wel een persoonlijk lidmaatschap genoemd) en wil je dat opzeggen? Dat kan online via MijnKNHS.nl of via een mail aan servicedesk@knhs.nl. Zeg je lidmaatschap uiterlijk 4 weken voor de vervaldatum op om verlenging te voorkomen. Let op: als je geen lid meer van de KNHS bent, dan kun je niet langer gebruik maken van de ledenvoordelen. Je bent een jaar lid voor €20,60.

      • Ik ben lid van de KNHS via een FNRS-ruitersportcentrum
        Ben je lid van de KNHS via een FNRS-bedrijf en je rijdt niet meer bij die manege, dan kun je het lidmaatschap afmelden door een e-mail te sturen naar de KNHS (servicedesk@knhs.nl) je lidmaatschap opzeggen. Deze afmelding moet 4 weken voor de verlenging bij ons binnen zijn.

       

  • Vragen over onze apps

    • Ik heb een nieuwe telefoon gekocht. Kan ik de dressuurproeven app opnieuw installeren?

      De KNHS Dressuurproeven app koop je in de AppStore (iOS) of via Google Play (Android) met een gebruikersaccount van die winkel. Via dat account houden de winkels bij welke apps je hebt gekocht, zodat je die altijd weer opnieuw kunt installeren. Als aanbieder van de app hebben wij geen invloed op hoe beide stores werken, maar we hebben wel een paar belangrijke supportpagina's voor je verzameld om je verder te kunnen helpen.

      Opnieuw installeren van je app

      Opnieuw installeren van je app via Google Play (Android)

      Opnieuw installeren van je app via AppStore (iOS, iPhone)

      Ben je overgestapt van een Android-telefoon naar een iOS-telefoon of andersom, dan kun je je gekochte apps niet overzetten. Dat geldt niet alleen voor de KNHS Dressuurproevenapp, maar voor álle apps die je op je telefoon hebt of had. Google en Apple zijn twee verschillende aanbieders voor twee verschillende systemen die niet samenwerken.

    • Hoe kan ik de KNHS Dressuurproeven app betalen?

      De KNHS Dressuurproeven app is beschikbaar in de AppStore (iOS) en Google Play (Android). Beide winkels hanteren hun eigen betaalmethoden. Welke dat zijn, staat in de linkjes hieronder.  

      Betaalmethoden in de AppStore (iOS)

      Betaalmethoden in Google Play (Android)

    • Ik ben lid, maar kan de Tips van de Pro niet zien

      Met je KNHS-relatienummer heb je toegang tot de Tips van de Pro. Word je relatienummer niet herkend? Excusus voor het ongemak. In dat geval zouden we graag een mailtje op servicedesk@knhs.nl, een appje op 06-22645441 of een PB via Messenger aan KNHS Nederland mét je relatienummer, zodat we die handmatig kunnen toevoegen en jij de app snel volledig kunt gebruiken.

       

  • Ruiterpaspoort

    • Hoe lang is mijn Ruiterpaspoort geldig?

      Jouw ruiterpaspoort is geldig op het moment dat je pasfoto en handtekening geplaatst zijn. Alleen in een geldig ruiterpaspoort mogen promotiepunten en dergelijke geplaatst worden. Bij competities, bijvoorbeeld de zitcompetitie, wordt er streng gecontroleerd op de geldigheid van jouw ruiterpaspoort. Zorg er dus altijd voor dat deze in orde is.

      Het ruiterpaspoort is 1 jaar geldig. Daarna wordt het ruiterpaspoort automatisch verlengd. Om te zorgen dat je ruiterpaspoort geldig blijft, moet je het voorzien van een jaarzegel. De jaarzegel zit op de factuur die je ieder jaar ontvangt. Het eerste jaar heb je nog geen jaarzegel nodig. Haal de zelfklevende jaarzegel van de factuur en plak de zegel in je paspoort. Laat de jaarzegel vervolgens afstempelen door jouw manege. Alleen dan is je ruiterpaspoort weer een jaar geldig.

       

    • Hoe kan ik een wijziging in het Ruiterpaspoort doorgeven?

      Wijzigingen voor jouw ruiterpaspoort moet je altijd zelf doorgeven. Dit doe je het makkelijkst gewoon je eigen account op MijnKNHS.nl. Of het nou gaat om een adreswijziging, een ander e-mailadres of een telefoonnummer, we horen het graag!

      Als je bij een andere FNRS-ruitersportcentrum gaat rijden , kun je dit aan ons doorgeven door een mailtje met je nieuwe lesovereenkomst te sturen naar sportaanbiedersdesk@knhs.nl.

    • Ik heb nog geen factuur en/of jaarzegel ontvangen.

      Heb jij geen factuur gehad of ben je de jaarzegel kwijt? Dan kun je niet deelnemen aan activiteiten, competities, proeven, evenementen en opleidingen. Vraag daarom snel een duplicaat jaarzegel aan. Geef daarbij duidelijk aan welke jaarzegel je wilt ontvangen. Een duplicaat jaarzegel kost € 2,50.

      Stuur een mailtje naar servicedesk@knhs.nl onder vermelding van je de betreffende jaarzegel, je relatienummer, naam, geboortedatum, adres en het ruitersportcentrum waar je rijdt.

    • Ik wil mijn Ruiterpaspoort weer activeren, wat moet ik doen?              

      Leuk dat je (weer) gaat paardrijden bij een FNRS manege! Wil je je ruiterpaspoort activeren? Stuur dan een e-mail naar: servicedesk@knhs.nl onder vermelding van je naam, telefoonnummer en ruiterpaspoortnummer. Je ruiterpaspoort wordt dan direct geactiveerd. Je ontvangt aan het begin van de nieuwe maand een factuur met daarop de jaarzegel voor in je paspoort. Het paspoort is geldig zodra jouw handtekening, pasfoto, jaarzegel en de stempel van jouw manege er in staan.

       

    • Hoe kan ik een nieuw Ruiterpaspoort aanvragen?

      Is je ruiterpaspoort vol of rijd je nieuwe proeven die niet in jouw ruiterpaspoort staan? Dan kun je jouw huidige ruiterpaspoort laten vernieuwen. Om kosteloos een nieuw ruiterpaspoort te ontvangen, kun je je oude ruiterpaspoort opsturen naar de KNHS. Wij maken voor jou een nieuw ruiterpaspoort aan en sturen zowel het oude als het nieuwe ruiterpaspoort retour.

      Je kunt je oude paspoort opsturen naar de KNHS Servicedesk, postbus 3040, 3850 CA Ermelo.

      Ben je overgestapt op de vernieuwde ruiteropleiding van de KNHS of wil je graag het nieuwe ruiterpaspoort ontvangen wat hier bij hoort? Neem dan contact op met je instructeur of manegehouder.

    • Mijn ruiterpaspoort is beschadigd of kwijt.

      Vervelend! We helpen je graag aan een duplicaat ruiterpaspoort. De kosten hiervan bedragen € 7,50. Stuur een mailtje naar servicedesk@knhs.nl onder vermelding van je relatienummer, naam, geboortedatum, adres en het ruitersportcentrum waar je rijdt.

    • Ik wil mijn ruiterpaspoort opzeggen.

      Het KNHS lidmaatschap en bijbehorend ruiterpaspoort is een persoonsgebonden document. Een opzegging van het lidmaatschap dien je dan ook zelf (of je ouders of verzorgers indien je minderjarig bent) te doen. Dit kun je doen via MijnKNHS.nl. Een opzegging dient minimaal vier weken voor de vervaldatum van het lidmaatschap bij ons bekend te zijn.

  • Vragen over de KNHS startpas

    • Wat kost een startpas?

      Wat een startpas kost staat in de KNHS Tarievenlijst. Voor ruiters die jaarlijks een groot aantal paarden starten (zoals sportstallen) kan het aantrekkelijk zijn om gebruik te maken van de universele regeling.

    • Hoe vraag ik een startpas aan en hoe kan ik een startpas weer afmelden?

      Een startpas aavragen
      Ben je lid van de KNHS via een KNHS-vereniging of via een FNRS-ruitersportcentrum? Dan kun je startpas bestellen om mee te doen aan officiële KNHS-wedstrijden. Het is belangrijk dat je vereniging of manege jou bij de KNHS als lid heeft aangemeld. Als dat is gebeurd, dan kun je je startpas online aanvragen via MijnKNHS. Lukt dat niet? Neem dan even contact op met de vereniging waarvan je lid bent of met het FNRS-ruitersportcentrum waar je rijdt.

      Een startpas afmelden

      • Startpassen met een beperkte looptijd (een dag, week of maand) en startlicenties worden automatisch afgemeld na de periode betreffende periode. 
      • Gelimiteerde startpassen worden afgemeld na 4 starts. 
      • Startpassen en startlicenties met een geldigheid van 12 maanden worden automatisch verlengd. Wanneer je deze niet wilt verlengen moet deze tenminste 1 maand voor de verlengdatum opgezegd zijn via MijnKNHS.nl

      Lees hier meer over de startpassen en licenties.

    • Hoe ziet een startpas eruit?

      De KNHS startpas werd tot april 2016 als plastic pasje verstuurd en zag eruit zoals het pasje hieronder. Omdat het niet meer verplicht is om je startpas op wedstrijd te laten zien worden er sinds april 2016 geen plastic startpassen meer verstuurd. Een digitale versie staat in de gratis MijnKNHS-app (voor iOS en Android).

       

    • Hoe kan ik mijn startpas weer activeren?

      Je kunt je startpas activeren door in MijnKNHS.nl opnieuw een startpas aan te vragen met dat paard. De bestaande combinatie wordt dan opnieuw geactiveerd. Stap je over naar een nieuwe vereniging? Dan moet je startpas bij de oude vereniging eerst worden afgemeld. Als de nieuwe vereniging jou als lid bij de KNHS heeft aangemeld kan je je startpas weer activeren. Dat kan door een mail te sturen naar de afdeling Ledenservice met daarin je gegevens. Het e-mailadres hiervoor is: ledenservice@knhs.nl.  Lees hier meer over de startpassen en licenties

    • Startpas voor een pony of een paard?

      Er zijn startpassen voor paarden en voor pony's. Welke heb je nu nodig? Rij je op een pony, dan heb je een ponystartpas nodig t/m het jaar waarin je 18 wordt. Daarna heb je een paardenstartpas nodig, ook als je op een pony rijdt.  

    • Kan ik mijn startpas verhuizen naar een andere vereniging? 

      Met je startpas vertegenwoordig je jouw vereniging op wedstrijden. Zeg je je verenigingslidmaatschap op, dan wordt je startpas ook inactief. Wil je wel wedstrijden blijven rijden, maar dan voor een andere vereniging? Verhuis je startpas dan met de online Overstapservice. 
      Naar de overstapservice

       

  • Inschrijven voor wedstrijden via MijnKNHS.nl

    • Waarom kan ik me niet voor alle rubrieken online inschrijven?

      In de wedstrijdkalender kun je zien of je via Mijn KNHS kunt inschrijven en zo ja, wanneer de inschrijving wordt geopend en gesloten.

      Om voor een rubriek in te kunnen schrijven, heb je een (geldige) startpas nodig en de startpas moet van toepassing zijn voor de rubriek. Dit betekent bijvoorbeeld dat je met een startpas voor pony's niet kunt inschrijven voor een rubriek voor paarden. Ook als startpas (nog) niet geldig is, of juist niet meer geldig is op de wedstrijddatum kun je voor die rubriek niet inschrijven.

      Lukt het niet om je in te schrijven? Check dan eerst even het menu Paarden & Startpassen in MijnKNHS of je wel de juiste (en geldige) startpas hebt.

    • Wat gebeurt er met mijn inschrijving nadat ik me heb ingeschreven?

      Nadat je de inschrijving hebt bevestigd ontvang je per mail een orderbevestiging. Dit is je bewijs van inschrijving, maar het betekent niet altijd dat je ook kunt starten. De wedstrijdorganisatie moet immers nog wel bevestigingen dat er nog plaats is.

      Ingediend of definitief
      Jouw online inschrijvingen staan in MijnKNHHS bij Mijn Kalender. Je inschrijving komt bij de wedstrijdorganisatie binnen met de status ‘ingediend’. Als er nog voldoende plek is in de rubriek zal de organisatie jouw inschrijving op de status ‘definitief’ zetten. Een organisatie kan ook een opmerking plaatsen bij je inschrijving of (onder vermelding van een reden) jouw inschrijving afkeuren of annuleren. Check daarom regelmatig Mijn Kalender in Mijn KNHS en blijf op de hoogte van de status van al je inschrijvingen!

      Maximum aantal deelnemers en wachtlijst
      Als het maximum aantal deelnemers van een rubriek is bereikt, krijg je hiervan een melding te zien voordat je jouw inschrijving bevestigd. Wil je graag op de wachtlijst gezet worden? Dan kun je gewoon doorgaan met inschrijven. In dat geval zal de organisatie jouw inschrijving ontvangen met de status ‘wachtlijst’.

    • Wat moet ik doen als de organisatie mijn inschrijving annuleert of afwijst?

      Als de organisatie jouw inschrijving annuleert of afwijst, dan hebben ze daar waarschijnlijk een goede reden voor. Bijvoorbeeld omdat de wedstrijd alleen was opengesteld voor deelnemers uit een kring waar de vereniging waar jij lid van bent niet bij hoort, of omdat de wedstrijd is opengesteld voor deelnemers met paarden van een bepaald ras of een bepaalde afstamming. Het komt ook voor dat een wedstrijd, een wedstrijddag of een rubriek niet door kan gaan.

      De organisatie moet de reden van afwijzen of annuleren invullen. Lees daarom de e-mail (met daarin de reden) goed. Is het je toch niet helemaal duidelijk waarom je niet kunt deelnemen aan deze wedstrijd of ben je het niet eens met de opgegeven reden? Neem dan altijd contact op met de wedstrijdorganisatie. Er kan sprake zijn van een vergissing. In het e-mailbericht dat je hebt ontvangen staat een link naar je inschrijving in MijnKNHS. Daar kun je reageren op de opgegeven reden.

    • Ontvang ik e-mailberichten over de status van mijn inschrijvingen?

      Ja, je ontvangt een e-mail over je inschrijvingen via MijnKNHS zodra:

      • Je inschrijving wordt geaccepteerd door de wedstrijdorganisatie;
      • Je inschrijving wordt afgewezen door de wedstrijdorganisatie;
      • Je inschrijving wordt geannuleerd door de wedstrijdorganisatie (bijvoorbeeld doordat een wedstrijd(rubriek) wordt geannuleerd),
      • Er een opmerking wordt geplaatst bij je inschrijving (bijvoorbeeld een vraag vanuit de wedstrijdorganisatie over je inschrijving).

      Je ontvangt ook een e-mail ter bevestiging van:

      • Het doen van je inschrijving,
      • Het annuleren van je inschrijving (je ontvangt een CC van de e-mail die naar de wedstrijdorganisatie wordt gestuurd),
      • Het plaatsen van een opmerking bij je inschrijving (je ontvangt een CC van de e-mail die naar de wedstrijdorganisatie wordt gestuurd).

      Ook als bovenstaande acties worden uitgevoerd door een persoon die jij toestemming hebt gegeven om jouw inschrijvingen te beheren, ontvang jij hier de e-mails van. In MijnKNHS kun je zien met wie jij je account hebt gekoppeld en of deze personen jouw inschrijvingen kunnen inzien en/of beheren. Voor een overzicht van de actuele status van al je inschrijvingen, check je ‘Mijn Kalender’ in Mijn KNHS.

      NB: Zorg ervoor dat het e-mailadres dat in MijnKNHS vermeld wordt, het juiste is!

  • Wedstrijden

    • Gaan de regiokampioenschappen door met slecht weer?

      Bij slecht weer kunnen de omstandigheden in Nederland lokaal sterk verschillen. Daarom kan de regio die het kampioenschap organiseert het beste bepalen wat te doen. Neem bij twijfel contact op met je regio. De contactgegevens staan hier.

    • Wanneer zijn mijn wedstrijdresultaten bijgewerkt?

      Na afloop van een wedstrijd stuurt de wedstrijdorganisatie de uitslagen naar de KNHS. Die worden binnen twee weken na ontvangst door de KNHS ingevoerd en zijn dan zichtbaar in MijnKNHS.nl. Zodra alle wedstrijden uit een bepaalde periode zijn ontvangen en ingevoerd worden de uitslagen door ons systeem gecontroleerd en als ze akkoord zijn, dan zijn ze definitief.

      Als je zelf je winstpunten hebt bijgehouden en meent te mogen promoveren dan mag dat natuurlijk, echter wel op eigen risico. Vanzelfsprekend doen we er alles aan om het proces zo snel mogelijk weer op orde te hebben. Mochten er resultaten ontbreken of heb je vragen, dan mag je altijd contact opnemen.

    • Mag je bij het springen pony´s een categorie lager starten als je HC wil rijden?

      Er mag wel in een klasse lager gestart worden, maar niet in een andere categorie. Het starten in de klasse BB is ten alle tijden toegestaan.

    • Heb ik voor het Hors Concours starten ook een startpas nodig?

      Ook voor het HC starten heb je een startpas nodig. Uitsluitend voor Impulsrubrieken hoef je geen startpas te hebben, maar is een KNHS-lidmaatschap voldoende.

    • Mijn paard is kreupel, ik heb me hierdoor afgemeld voor een wedstrijd, ben ik nu nog verplicht om het inschrijfgeld te betalen?

      Wanneer je je voor de sluitingsdatum (deze vind je in het vraagprogramma) afmeldt, hoef je geen inschrijfgeld te betalen. Wanneer je je na de sluitingsdatum afmeldt, moet je helaas wel het inschrijfgeld betalen. Ook wanneer je een dierenartsverklaring wegens een blessure of ziekte van je paard, of een doktersverklaring hebt bij je eigen blessure of ziekte.

      Als je je inschrijft voor een wedstrijd zijn daar consequenties aan verbonden. Eén van de consequenties is dat je akkoord gaat met de voorwaarden waaronder de wedstrijd is uitgeschreven, anders gezegd je gaat akkoord met het vraagprogramma. Onderdeel van een goedgekeurd vraagprogramma is dat de wedstrijd verreden wordt onder wedstrijdreglementen van de KNHS. Uit de inschrijving vloeit, vanuit het vraagprogramma, voort dat je de organisatie inschrijfgeld verschuldigd bent voor je deelname. In het vraagprogramma staat ook de sluitingsdatum van inschrijven vermeld. Wanneer je je voor de sluitingsdatum afmeldt bij de organisatie ben je geen inschrijfgeld verschuldigd. Wanneer je je op de sluitingsdatum of daarna om welke reden dan ook afmeld bij de organisatie dan ben je de organisatie wel het inschrijfgeld verschuldigd. Alleen wanneer de organisatie zelf aangeeft dat je geen inschrijfgeld hoeft te betalen hoeft dit niet. De reden hiervoor is dat er wel een startplek voor je gereserveerd is, die de organisatie niet aan een ander heeft kunnen geven. Daarnaast heeft de organisatie kosten gemaakt voor het evenement en heeft hierbij rekening gehouden met een bepaald aantal starts.

      Aangezien de sluitingsdatum vaak kort voor de wedstrijddatum is, is het nog maar de vraag of de organisatie je startplek op deze korte termijn voor de wedstrijd nog kan opvullen met een andere combinatie. Dit doet echter niets af aan de verplichting inschrijfgeld af te dragen aan de organisatie.

      In ons Algemeen Wedstrijdreglement staat hierover het volgende opgenomen:
      Artikel 43 - Afmelden voor een wedstrijd / Betalen van inschrijfgeld

      1. Deelnemers, die zich voor de in het vraagprogramma vermelde sluitingstermijn van inschrijven afmelden, zijn geen inschrijfgelden en opslagen verschuldigd.

      2. Deelnemers die zich na sluitingsdatum van inschrijven afmelden dienen het inschrijfgeld (en wanneer dit in het goedgekeurde vraagprogramma is vermeld eventuele opslagen en/of stallinggeld) aan de wedstrijdgevende organisatie te voldoen. Bij overtreding van deze bepaling kan de KNHS bij invordering van deze gelden een administratieve heffing opleggen conform de Wedstrijdtarievenlijst.

    • Mag je op dressuurwedstrijden een witte rijbroek met een gekleurd zitvlak dragen?

      Alle kledingvoorschriften voor een dressuurwedstrijd zijn te vinden in het Disciplinereglement Dressuur in artikel 117. Daar staat dat deelnemers moeten verschijnen in een witte, beige of gele rijbroek. Er staat niets vermeld over de kleur van het zitvlak. Tegenwoordig zijn er verschillende witte broeken op de markt met een gekleurd zitvlak. Er mag hier mee worden gereden.

    • Ben ik tijdens een dressuurwedstrijd verplicht om te starten met handschoenen?

      Nee dat hoeft niet. Vanaf 1 april 2013 is het niet langer verplicht om met handschoenen te starten, ook de kleur is niet langer vastgesteld. Bij het springen hoeven ook geen handschoenen gedragen te worden.

    • Ik wil per direct gaan starten voor een andere vereniging, hoe kan ik dat regelen?

      Met de Overstapservice worden je actieve startpassen per direct omgezet naar de nieuwe vereniging. Wil je een startpas niet meer gebruiken onder je nieuwe vereniging, dan kun je die daarna zelf afmelden in MijnKNHS.nl. 

       

    • Gaan wedstrijden door met warm weer en mag ik in zomertenue?

      De wedstrijdorganisatie bepaalt zelf of een wedstrijd wel of niet doorgaat. Neem daarom rechtstreeks contact op met het wedstrijdsecretariaat om dit na te vragen. Luister altijd naar jezelf en naar je paard als het warm is. De een kan beter tegen warmte dan de ander. Lees hier het advies van de KNHS aan deelnemers en wedstrijdorganisaties.

      Met ingang van 1 april 2017 is de keus voor een zomertenue bij dressuur, springen en eventing tijdens outdoor dressuurwedstrijden vrij. De keus is dus aan jou. Je bent alleen niet helemaal vrij in welke kleding je draagt: de eisen die aan wedstrijdkleding worden gesteld blijven hetzelfde. Kijk daarvoor in artikel 117 van het dressuurreglement.

       

  • MijnKNHS

    • Hoe krijg ik toegang tot MijnKNHS.nl?

      Heb je al een account?
      Ga naar www.mijnknhs.nl, klik rechtsboven op 'Inloggen' en log in met je wachtwoord en gebruikersnaam.

      Heb je nog geen account?
      Ga naar www.mijnknhs.nl, klik rechtsboven op 'Registreer' en maak met jouw relatienummer gratis een account aan.

      Ik ben mijn wachtwoord of gebruikersnaam vergeten
      Vraag je wachtwoord of gebruiksnaam opnieuw aan. Zijn er meerdere accounts in MijnKNHS met hetzelfde e-mailadres? Klik dan het bolletje bij ‘zoek op naam’ of ‘zoek op relatie ID’ aan voor het opvragen van je accountgegevens.

  • Instructeurs

    • Ik heb een instructeursdiploma, maar kan dat niet in MijnKNHS vinden

      Je diploma is wel geregistreerd bij de KNHS, maar niet zichtbaar voor jou of anderen wanneer je geen actieve licentie hebt. Heb geen licentie meer, dan blijft het diploma wel gewoon geldig.

      Als instructeur krijg je bij het behalen van je diploma een licentie, die drie jaar geldig is. In die periode kun je je licentie verlengen voor de volgende registerperiode o.a. door het volgen van bijscholingen. Je bepaalt zelf of je je licentie wel of niet wilt verlengen. De bijscholingen staan in MijnKNHS onder ‘Opleidingen en Evenementen’. Daar staat ook meer informatie over je huidige registerperiode.

      Lees meer over de licentie.

       

  • Vragen over facturen

    • Hoe ontvang ik mijn factuur van de KNHS?

      Je facturen staan online in MijnKNHS onder Mijn Financiën. Hebben we van jou een e-mail adres, dan is de factuur ook naar dat e-mailadres gestuurd.

       

      In MijnKNHS staat een overzicht van je facturen. Achter het factuurbedrag staat een icoontje. Klik erop om de details van de factuur te zien. Betalen kan door het groene cirkeltje aan te vinken en op “Start betaling” te klikken. De factuur komt nu in je winkelwagen, door hier op bevestigen te klikken kun je jouw factuur via iDeal betalen. Wil je liever betalen met een bankoverschrijving, dan kan dat ook. Het IBAN-nummer van de KNHS is NL21RABO 0383366860. Vermeld bij je overschrijving het factuurnummer én je relatienummer. 

    • Ik wil mijn factuur graag in de toekomst op een ander e-mailadres ontvangen, kan dat?

      Het is mogelijk om je facturen op een ander e-mail adres te ontvangen. Je kunt dit zelf regelen door in te loggen op Mijn KNHS en onder Mijn Gegevens het veld 'Factuur e-mailadres' in te vullen. Heb je nog geen MijnKNHs-account, dan kun je contact opnemen met onze Servicedesk. De medewerkers zorgen er dan voor dat de volgende factuur naar het andere e-mailadres gaat.

    • Ik krijg een herinnering, maar heb de originele factuur niet ontvangen.

      De KNHS stuurt facturen al een tijdje zoveel mogelijk digitaal. Je facturen staan online in MijnKNHS onder Mijn Financiën. Achter het factuurbedrag staat een icoontje, klik erop om de details van de factuur te zien. Betalen kan door het groene cirkeltje aan te vinken en op “Start betaling” te klikken. De factuur komt nu in je winkelwagen, door hier op bevestigen te klikken kun je jouw factuur via iDeal betalen.

      Is er van jou een e-mail adres bekend, dan is de factuur ook naar je e-mailadres gestuurd. Misschien heb je je e-mailadres gewijzigd of is de factuur in de spambox beland. Log in op MijnKNHS om je gegevens te bekijken en aan te passen.

Wij maken gebruik van cookies Ok