Monique van Hal is een gedreven marketeer en werkt sinds 2002 met veel passie aan de groei van mensen, merken en organisaties. In 2011 maakt zij de overstap naar de hippische sector en werkt zij o.a. voor Equine Industry en HAS Hogeschool. In deze periode ontwikkelt zij diverse succesvolle marketing- en communicatiecampagnes, is kartrekker van het hippisch onderwijs op HAS Hogeschool en brengt het hippisch innovatieplatform Dutch Masters Innovation tot stand. Sinds december 2018 is zij werkzaam als marketing manager bij Bieman de Haas, merkeigenaar van oa ANKY, BR en Premiere. Daarnaast is zij voorzitter van het Trendpanel Paard en redacteur van de Hippische Monitor.
Ook zet zij zich in voor ondernemerschap en innovatie binnen de paardenwereld als bestuurslid van stichting HIP (Hippische Innovatieve Projecten). Vanuit stichting HIP, met medewerking van de leden van het Trendpanel, heeft Monique onlangs het allereerste onderzoek naar de publieke opinie over het houden van paarden en paardensport geïnitieerd. Om draagvlak te behouden is het goed eerst te weten waar we staan. Nederlanders staan overwegend positief tegenover het houden van paarden en de inzet van paarden voor recreatie, sport en topsport. Er zijn ook onderwerpen waar we als sector mee aan de slag kunnen en moeten gaan. Tijdens Horse Event deelt Monique van Hal de resultaten van het publieke onderzoek met u. En neemt zij u mee in kansen en uitdagingen die voor ons liggen. Om vervolgens samen aan de slag te gaan.