
KNHS en Horse & Country kondigen partnerschap aan met uitgebreide content en ledenvoordelen
De KNHS en het toonaangevende internationale paardensport netwerk Horse & Country (H&C) hebben vandaag bekendgemaakt dat ze gaan samenwerken in een breed opgezet partnerschap met aanzienlijke voordelen voor KNHS-leden.
De kern van de nieuwe overeenkomst is de oprichting van een KNHS-kanaal op de streamingdienst van H&C, H&C+, waar KNHS-leden en H&C+-leden gratis toegang krijgen tot live en on-demand streams van KNHS-evenementen. Hiertoe behoort ook de komende Hippiade, het jaarlijkse outdoor kampioenschap van de KNHS, met meer dan 2000 deelnemers, dat plaatsvindt van 12 tot 23 augustus. KNHS-leden kunnen ook geselecteerde hoogtepunten van grote evenementen zoals The Dutch Masters, Indoor Friesland en Outdoor Gelderland bekijken op de KNHS-kanaalpagina.
Content
Naast de sportverslaggeving kunnen KNHS-leden ook genieten van geselecteerde H&C-content achter de schermen, die exclusieve inzichten biedt in het leven van toonaangevende ruiters. Titels zijn onder meer de documentaireserie ‘De Wereld van Luiten’, die een intieme kijk biedt in het leven van Marten Luiten, een rijzende ster in de Nederlandse dressuurscene, en Born to Ride, een documentaire van springruiter Nicola Philippaerts.
Met 50% korting een H&C+-lidmaatschap
Naast gratis toegang tot het KNHS-kanaal kunnen KNHS-leden profiteren van 50% korting op het H&C+-lidmaatschap, waarmee ze toegang krijgen tot alle content op het platform, waaronder nationale en internationale paardensportwedstrijden, trainingsvideo's, documentaires en de langverwachte realityserie van H&C, Blackfort Equestrian All Star Academy.
De samenwerking strekt zich ook uit tot het tv-kanaal van H&C, Horse & Country, dat uitgebreid wordt gedistribueerd op kabelplatforms in Nederland en wekelijks meer dan een half miljoen kijkers bereikt (bron: NMO, de instantie voor mediakijkcijfermeting in Nederland). Geselecteerde rubrieken van Hippiade en andere KNHS-evenementen worden live uitgezonden op Horse & Country, waardoor de totale media-aandacht voor de KNHS aanzienlijk wordt vergroot en het bereik van de paardensport in Nederland wordt vergroot.
Paardensport nóg dichterbij
Namens de voorzitter en CEO van H&C zei Heather Killen: “We zijn verheugd deze samenwerking aan te kondigen. De combinatie van het enorme ledenaantal en de evenementen van wereldklasse van de KNHS met het bereik van H&C op digitale en omroepplatforms zal de bekendheid van de paardensport in dit gepassioneerde paardensport land nog verder vergroten.”
Esther Hendriksen, Manager Communicatie, Marketing, Sponsoring & Manegesport KNHS over de samenwerking met Horse & Country: “Door deze samenwerking vergroten we niet alleen de zichtbaarheid van onze sport en bereiken we een breder publiek, maar bieden we ook onze eigen leden toegang tot een gerenommeerd mediakanaal met prachtige paardensportcontent. Via het KNHS-kanaal op H&C+ kunnen zij gratis live en on demand genieten van onze belangrijkste evenementen, zoals de Hippiade én genieten van en inspiratie opdoen uit exclusieve paardencontent. Dit partnerschap past perfect bij onze missie om de paardensport toegankelijker en aantrekkelijker te maken voor alle paardenliefhebbers in Nederland.”