Mijn paard is verkocht en zijn startpas is net verlengd! Kan ik deze startpas nog annuleren, want ik ga dit paard niet meer starten?

Als je je paard hebt verkocht en bent vergeten de startpas tijdig op te zeggen, kun je éénmalig de net verlengde startpas over laten zetten naar een ander paard. Voorwaarden hiervoor zijn:

  • Er moet altijd een volgend paard zijn. Wanneer er geen nieuw paard is of komt, is er geen restitutie mogelijk van de startpas.
  • Er mag niet gestart zijn in de nieuwe periode van de startpas.
  • Er mag nog niet eerder een verzoek gedaan zijn voor ʺoverschrijvenʺ van de startpas i.v.m. verkoop paard.
  • Het verzoek moet minimaal voor de 1e herinnering die per e-mail wordt gestuurd ingediend zijn.
  • De originele factuur van het paard dat verkocht is moet betaald worden.
  • Het nieuwe paard moet bekend zijn in ons systeem of moet anders via Mijn KNHS aangemeld worden. (Dus geen startpas aanvragen maar alleen registreren. Deze regeling is namelijk alleen mogelijk met nieuwe paarden zonder actieve startpas)

In alle andere gevallen kan géén restitutie van de startpasfactuur worden verleend en dien je de factuur gewoon te betalen.

Je kunt dan een mail sturen naar: ledenadministratie@knhs.nl vermeld hierbij je KNHS-relatienummer en het combinatienummer en ook de naam en het levensnummer van het nieuwe paard.

Let op: de originele datum van je startpas blijft behouden. Geef dus tijdig een nieuw paard bij ons op om je startpas naar over te zetten.